Personal Branding voor je salon.

Een logo, wat lettertypes, enkele kleuren, …⁠ ⁠

Waarom zijn zo zo belangrijk?⁠ ⁠

Het identificeert je salon, je merk, waar je voor staat.⁠ ⁠ Dit zijn vaak de éérste elementen die zichtbaar zijn voor je klant.

Uit jouw huisstijl kunnen zij heel wat afleiden.⁠ ⁠ Het helpt je van anderen te onderscheiden en nog belangrijker, je klanten zullen je door al die duizenden posts herkennen

 Je moet boven die hele massa zien uit te komen.⁠ ⁠

Op zich ziet het er zo makkelijk uit,⁠ je kiest enkele kleurtjes en hoppa, done

Maar eens ik er met een saloneigenaar aan de slag ga, blijkt dat toch iets moeilijker.⁠ ⁠ Logisch!⁠ ⁠ Het zijn enkele hele belangrijke keuzes die je moet maken.⁠ ⁠

Het is een belangrijk deel van je marketing.

Je logo straalt énorm veel uit,⁠ ga je voor strakke, minimalistische lettertypes of eerder speels en creatief? Kleuren ook zo krachtig …⁠ ⁠ Maak maar eens een keuze uit al die miljoen mooie dingen.⁠ ⁠ Heel wat om over na te denken,⁠ beslis niet te snel,⁠ maak eens enkele moodboards,⁠ verzamel wat beelden, kleuren die jij graag ziet.⁠ Hou ook je doelgroep in je achterhoofd ⁠ ⁠ Wanneer je mikt op een jonge frisse doelgroep,⁠ zijn donkere en zware kleuren minder aantrekkelijk.⁠ Andersom werkt dat ook zo;⁠ mik je op een oudere doelgroep,⁠ hou dan zachte en rustige kleuren in je gedachte.⁠ ⁠

Hier een handig template om alles even bij elkaar te verzamelen:

Template create your Personal Branding Business Blooming

Veel liefs,⁠ Krista.⁠